Zahvaljujući nastojanjima hrvatske europarlamentarke, Europski Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača usvojio je novu Direktivu o kupovini digitalnih dobara.

Lajkajte našu facebook stranicu

facebook.com/otvoreno.hr

 

Samo deset posto potrošača koji na internetu kupe digitalni sadržaj – poput filmova, igrica ili aplikacija – a otkrije se da sadržaj ima nekakvu grešku, dobije povrat plaćenog novca.

Poražavajuće podatke otkrila je hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan, na čiji je prijedlog europski Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača usvojio novu Direktivu o kupovini digitalnih dobara.

-Svaki dan milijuni Europljana preuzimaju digitalne sadržaje. Ova direktiva je prvi zakon koji štiti njihova prava. Naime, tek 10 posto potrošača koji kupe sadržaj s greškom dobiju povrat novca ili novi sadržaj. Procjenjuje se da su europski potrošači tako oštećeni za desetak milijardi eura - objašnjava Biljana Borzan.

Direktiva se, ističe Borzan, odnosi na građane koji su platili određeni sadržaj ili za njegovo preuzimanje obavili registraciju tj. dali svoje osobne podatke.

-Usvojeni su moji prijedlozi da u slučaju problema koji se ne može riješiti u razumnom roku potrošač ima pravo na povrat plaćenog iznosa u roku 14 dana. Isto tako, ako se problem pojavi dvije godine od kupnje, potrošač ne treba dokazivati da sadržaj ne valja, već trgovac mora dokazati da je sadržaj ispravan. To je logično budući da je potrošač slabija strana, a digitalna dobra nisu kvarljiva i ne uključujući fizičku dostavu - kaže Borzan.

S druge strane, direktiva je poticaj i za trgovce koji su dosad morali poznavati zakone o pravima potrošača u 28 država članica EU. Procjena je za trgovce trošak da prilagodbe zakonu samo jedne države članice preko devet tisuća eura. Sada će pravila svugdje biti ista, tako da će moći puno jeftinije širiti posao u druge države članice EU.

(MiMi)

Reci što misliš!