Općepoznato je da je voda nužna za život i dobro zdravlje, ali to ne znači da stalno treba piti puno vode.

Lajkajte našu facebook stranicu

facebook.com/otvoreno.hr

Nije važno samo razmišljati o količini vode, važna je i kvaliteta vode koju pijemo, pa u sljedećih pet situacija razmislite prije nego posegnete za čašom vode

1. Već ste popili veliku količinu vodu

Iako se to događa jako rijetko, moguće je popiti toliko puno vode da to bude štetno za zdravlje. Na primjer, ljudi dolaze u iskušenje da popiju iznimno veliku količinu vode odjednom ako se bave napornim sportom ili ako misle da je ispijanje (pre)velikih količina vode najbolja detoksikacija. Nema smisla uzeti puno vode odjednom jer se tako u tijelu poremeti ravnoteža soli odnosno natrija, što može uzrokovati mučninu i povraćanje. Puno je zdravije piti vodu ravnomjerno tijekom cijelog dana u manjim količinama, piše zadovoljna.hr.

2. Mokraća vam je bistra

Ako vam je mokraća prozirna, bistra i svijetla (u nijansi limunade), to znači da je vaš hidracijski status dobar odnosno da vam je tijelo dobro opskrbljeno tekućinom. No, urin tamnije žute nijanse može biti znak da je vrijeme za čašu vode.

3. Nakon što ste pojeli obilan obrok

Jedan je od najjednostavnijih načina da srežete unos kalorija je da popijete čašu vode prije obroka i pojest ćete nešto manje hrane nego inače, jer tekućina već zauzima određeni prostor u želucu. Ali iz istog razloga, ispijanje većih količina vode prije ili tijekom obroka može usporiti probavu te uzrokovati nelagodu i nadutost. 
Pijenje vode neposredno nakon obroka također se ne preporučuje, jer trebamo omogućiti probavnom sustavu da se u miru pozabavi s hranom prije nego što ga opet “zalijemo“ tekućinom. 

4. Kada dulje vrijeme intenzivno vježbate

Ovo ne znači da tijekom vježbanja nije poželjno uzimati tekućinu, nego da treba uzeti u obzir sljedeće: pri velikom tjelesnom naporu tijelo znojenjem gubi važne elektrolite poput kalija i natrija. Stoga ih treba nadoknaditi, a u čistoj vodi često ih nema u povećanim količinama. 
No, budite oprezni s takozvanim sportskim napicima koji sadrže elektrolite, ali su nerijetko i zašećereni. Pažljivo provjerite koje sastojke doista sadrži napitak s elektrolitima koji namjeravate uzeti. Jedna od manje slatkih alternativa je kokosova voda kontroliranog podrijetla, koja je niskokalorična, a prirodno bogata kalijem, natrijem i magnezijem. 

5. Kada voda ima “slatku tajnu“

Često upadnemo u zamku da nam se čista, obična voda čini preobičnom, kad se nudi toliko zanimljivih voda obogaćenih različitim okusima. No, takvi napici nerijetko sadrže puno šećera ili eventualno umjetna sladila s tobože “nula kalorija“. No, istraživanja su pokazala da takva sladila nisu dobra za probavu, a ujedno pojačavaju osjećaj gladi i čak potiču debljanje. Želite li obogatiti vodu nekim okusom, učinite to sami, s prirodnim dodacima. Odličan izbor su limun, limeta, krastavac, lubenica, bobičasto voće ili začinsko bilje poput metvice.

Reci što misliš!