Više članica EU-a najavilo je pooštravanje mjera kako bi spriječile širenje novih sojeva otkrivenih u Velikoj Britaniji i Južnoafričkoj Republici. Neke države predložile su uvođenje potvrda o cijepljenju koje bi se koristile kao svojevrsne putovnice.
Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić navodi kako se takve inicijative mogu pozdraviti samo u kontekstu olakšavanja putovanja i prelazaka granice, “ali ne u smislu postavljanja uvjeta za putovanja, korištenja određenih usluga i bilo što tome slično”.
“U HUT-u smatramo da će do početka turističke sezone epidemiološka situacija u Hrvatskoj i na našim ključnim emitivnim tržištima biti povoljnija u smislu da će dozvoliti slobodna putovanja”, govori nam.
Uvode se oznake sigurnosti
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić ističe kako se u ovom trenutku na razini cijele Europske unije te u sklopu europskih turističkih udruženja i organizacija intenzivno radi na donošenju jedinstvenih stajališta i protokola, koji neće ići u smjeru ograničavanja slobode kretanja pa je u tom smislu još uvijek prerano govoriti o tzv. covid
putovnicama.
“Međutim, Europska komisija nedavno je predložila plan cijepljenja populacije, odnosno ideju da do ljeta 2021. imamo više od 70 posto procijepljene populacije. Mnoge zemlje rade i na uvođenju oznaka sigurnosti koje će putnicima biti dodatna potvrda i garancija visokih zdravstvenih standarda pa tako i u Hrvatskoj turističkoj zajednici, zajedno s Ministarstvom turizma i sporta, pripremamo posebnu oznaku sigurnosti koju će moći dobiti svi pružatelji usluga u turizmu ukoliko će zadovoljavati sve propisane epidemiološke sigurnosne mjere i protokole, a tu je i predviđeno aktivno procjepljivanje hrvatskih turističkih djelatnika”, objašnjava.
Dodaje kako na taj način žele dodatno brendirati Hrvatsku kao dobro pripremljenu destinaciju, a gostima ponuditi ‘oznaku’ koja će im jamčiti kvalitetu i sigurnost. Uskoro pokreću i zasebnu kampanju ‘Safe stay in Croatia’ koja će komunicirati sve prednosti naše zemlje kao sigurne turističke destinacije kroz sedam posebno pripremljenih ‘sigurnosnih’ videa kako bi pokazali da Hrvatska jamči kvalitetan i siguran boravak.
Prošle godine se Hrvatska pokazala kao sigurno središte, pa se i ove godine želi nastaviti taj status, kako govori Staničić te naglašava kako će u tome pomoći i ostvarena suradnja s Europskim udruženjem putničkih agencija i turoperatora prema kojoj Hrvatska u 2021. godini ima status ‘Preferred Destination’, odnosno ‘Odabrane destinacije’, ovog udruženja.
“Riječ je o sjajnom programu i prilici da se Hrvatska predstavi kao sigurna i atraktivna destinacija pred čak 70 tisuća putničkih agencija i turoperatora diljem Europe”.
Da će sigurnost biti osnovni preduvjet za bilo kakav turistički promet i ove godine, tvrdi i Veljko Ostojić. “Očekujemo da ćemo svi u sektoru i ovu sezonu pred nama odraditi maksimalno profesionalno, kao što smo to uostalom napravili i prošle sezone kada nismo imali niti jedan slučaj izbijanja zaraze u komercijalnim turističkim objektima”.
‘Rezultati će biti bolji od prošle godine, ali značajno ispod onih iz 2019. godine’
Navodi kako je iz današnje perspektive teško iznositi procjene jer je i dalje puno neizvjesnosti. “Ipak, uvjereni samo da u slučaju ubrzanja dinamike cijepljenja unutar Europske unije i popravljanja epidemiološke situacije u većini zemalja u narednim mjesecima, ove turističke sezone možemo očekivati rezultate bolje od prošle godine, no i dalje značajno ispod rezultata ostvarenih u 2019. godini”, zaključuje.
Kristijan Staničić smatra da će dolazak proljeća i razdoblja lijepog vremena zasigurno imati pozitivan učinak na epidemiološku situaciju, a time i na putovanja. Očekuju izrazitu ‘last minute’ potražnju te potražnju za sigurnim te brzo i lako dostupnim destinacijama. Također, veća potražnja bit će za smještajem koji pruža dodatnu sigurnost poput kuća za odmor, smještaj na plovilima, u kampovima te boravak na otvorenom, u prirodi.
“Generalno gledano, u ovoj godini očekujemo ostvarenje do 65 posto rezultata iz rekordne
2019. godine mjereno noćenjima, kao i zadržavanje pozicije naše zemlje kao jedne od vodećih destinacija Mediterana”, zaključuje.