Marino Stošić iz udruge Padobran rekao je u HTV-ovoj emisiji Potrošački kod kako će e-Ovrhe više pomoći vjerovnicima, dok se za ovršenike neće ništa bitno promijeniti.
Dosad je proces prisilne naplate tekao isključivo papirnatim putem, a prije nekoliko tjedana nove ovrhe počele su se provoditi elektronički, putem aplikacije e-Ovrhe.
Stošić je rekao da će digitalizacija postupka poboljšati transparentnost i smanjiti trošak.
„Ovršeni već mogu preko aplikacije e-Građani, kroz uslugu e-Blokade, dobiti detaljniji uvid o svojim ovrhama, kao i dokumentaciju u pozadini koja se nalazi kod samih ovrha. Isto tako i ako klijenti dođu u Finu, budući da je Fina ukinula bilo kakav trošak izdavanja, puno je lakše doći do konkretnih informacija“, rekao je Stošić.
Napomenuo je da se konkretan i stvaran iznos duga može saznati isključivo u kontaktu s vjerovnikom.
Osvrnuo se i na kritike iz udruge Blokirani, koji kažu da e-Ovrhe neće puno pomoći većem dijelu dužnika.
„e-Ovrhe će u svakom slučaju više pomoći vjerovnicima, onima samima koji provode ovrhe, jer će taj postupak biti puno jednostavniji, a za ovršenike se konkretno u tom slučaju neće ništa bitno promijeniti“, rekao je Stošić.
Stošić je u HTV-ovoj emisiji također rekao da su najčešći razlozi dugovanja u principu gubitak posla, bolest, smanjena primanja i vrlo često obiteljski problemi.
Dodao je kako je možda najkvalitetnije rješenje cjelokupno rješenje svih obaveza koje klijenti imaju, tako da su, kada izađu iz procesa restrukturiranja, čisti i imaju novi početak.