Google pod istragom EK zbog mogućeg kršenja europskih propisa o tržišnom natjecanju

pixabay

Google, jedna od vodećih kompanija internet oglašavanja u svijetu našla se pod istragom Europske komisije kako bi se utvrdilo krši li svojim uslugama propise o tržišnom natjecanju u Europskoj uniji.  

“Google prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju”, objasnila je na konferenciji za novinare razloge pokretanja istrage potpredsjednica Europske komisije – EK Margrethe Vestager.

EK brine da Google otežava tržišno natjecanje svojim konkurentima, jer se nalazi na svim razinama lanca internetskog oglašavanja, a istragom se želi utvrditi da li je američki softverski div favorizirao vlastite usluge internetskog oglašavanja i time prekršio europske propise o tržišnom natjecanju.

“To znači da je Google prisutan na gotovo svim razinama opskrbnog lanca internetskog oglašavanja. Brine nas što je Google konkurentskim uslugama internetskog oglašavanja otežao natjecanje u cijelom kompleksu oglašavanja”, dodala je Vestager.



Istraga bi trebala pokazati kako na tržište utječe Googleov zahtjev klijentima da na plasiranje oglasa, primjerice, na YouTubeu koriste njegov servis Display & Video 360 i Google Ads, i ograničava li drugim tvrtkama pristup korisničkim podacima koji se koriste za oglašavanje.

“Usluge internetskog oglašavanja ključni su instrument kojim Google i izdavači monetiziraju svoje internetske usluge”, istaknula je u priopćenju objavljenom u utorak potpredsjednica Europske komisije Margrethe Vestager.

Sektor internetskog oglašavanja naglo se razvio kako bi iskoristio sveprisutnost pametnih telefona i računala u svakodnevnom životu. U Europi koriste ih milijuni ljudi, a izdavači internetskim oglasima pokušavaju nadoknaditi prihode izgubljene besplatnom objavom sadržaja.

EK navodi da je samo u 2019. za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi eura.

Komentari