Catering i servisi za čišćenje u najvećem gubitku, dok je za dvije usluge potražnja ‘eksplodirala’

Ilustracija Foto: Pixabay

Prvo veliko zatvaranje zbog pandemije koroanvirusa značajno je utjecalo i na obrtnike. Zabilježen je veliki pad broja upita za majstore i usluge vezane uz dom te poslovne usluge. 

Najviše su bili pogođeni sektori i poduzetnici čiji je posao vezan uz event industriju. Ljudi su odgodili i upise u katastar, a među najvećim gubitnicima koronakrize nalaze se i servisi za čišćenje te majstori koji svoj posao obavljaju unutar domova, kako pokazuje analiza ‘Utjecaj koronakrize na potražnju za uslugama’, koju je provela platforma Trebam.hr.

Na temelju više od 140 tisuća različitih upita za usluge u posljednje dvije godine analizirali su kako je lockdown utjecao na upite za usluge vezane uz dom i posao. Koje su majstore i obrtnike ljudi više tražili, a kojima se posao više-manje zaustavlja?

Ovo su usluge koje bilježe najveći pad:



  • catering za poslovne domjenke (-81 posto)
  • čišćenje apartmana (-63 posto)
  • catering za vjenčanja (-61 posto)
  • upis u katastar (-50 posto)
  • catering za privatne zabave (-45 posto)
  • čišćenje stanova (-42 posto)
  • renoviranje kupaonica (-36 posto)

Velika potražnja za webshopom

Ipak za neke su loša vremena bila sjajna prilika pa je tako porastao broj upita za webshopove (169 posto). Naime, trgovci su se zbog obustavljanja fizičke prodaje masovno orijentirali na prodaju preko interneta.

Više posla imali su i fasaderi, ali treba naglasiti da je to bilo razdoblje nakon lanjskog potresa u Zagrebu. Tako se za sanaciju fasade potražnja povećala za 67 posto, a za izradu 46 posto. Tražilo se i uređivanje međe (59 posto).

Veći pad nego u prvom lockdownu

S pogoršanjem epidemiološke situacije u listopadu 2020. dolazi novi veliki pad potražnje. Iako Hrvatska nije odmah uvela ponovno zatvaranje pad broja upita bio je veći nego za vrijeme prvog lockdowna. Od listopada počinje pad u odnosu na prethodnu godinu za više od 10 posto. Taj se trend nastavlja i u 2021, stoji u analizi.

Catering je za vrijeme drugoga vala doživio veći pad nego u velikom zatvaranju prošle godine. Servisi za čišćenje ostali su na istoj razini pada, ali je zabilježen veći pad kod čišćenje poslovnih prostora. To je posljedica sve češćeg rada od kuće.

Lošiji poslovni rezultati tvrtki i zatvaranje mnogih poslovnih subjekata mogli bi objasniti i pad potražnje za knjigovodstvenim servisima.

Najviše su bili pogođeni:

  • catering za poslovne domjenke (-94 posto)
  • catering za privatne zabave (-81 posto)
  • catering za vjenčanja (-54 posto)
  • čišćenje apartmana (-53 posto)
  • čišćenje poslovnih prostora (-42 posto)
  • knjigovodstveni servisi (-35 posto)
  • sanacija fasade (-31 posto)
  • renovacija kupaonice (-28 posto)

Građevinari imaju pune ruke posla

S druge strane, poraslo je zanimanje za građevinarima. Povećana je potražnja za dogradnjama, nadogradnjama (189 posto) i novogradnjama (77 posto). Ljudi se u velikom broju odlučuju i za montažu raznovrsnih ograda (182 posto) oko svojih kuća.

I dalje je bila velika potražnja za webshopovima (128 posto). Osjetan je i rast potražnje za kuhinjama po mjeri (58 posto).

“Trend selidba u kuće s prostranim okućnicama i potražnja za uslugama građevinara nastavit će se i nakon kraja pandemije. Također možemo očekivati još veći rast udjela online prodaje u ukupnoj trgovini. Bit će zanimljivo pratiti koliko će vremena trebati da se oporavi potražnja za majstorima i poduzećima koji svoj posao obavljaju unutar domova”, zaključak je analize.

Komentari