Nakon niza godina gubitaka Đuro Đaković želi postati europski lider u proizvodnji teretnih vagona

Foto: Danijel Soldo / CROPIX

Nakon niza godina u kojima je gomilala gubitke – Đuro Đaković grupa iz Slavonskog Broda lani je poslovala sa skromnom dobiti. Novi većinski vlasnici iz Češke uz kapital u novcu donijeli su i nova znanja. Najavljuju da žele postati europski lider u proizvodnji teretnih vagona.

S milijunskim dugovima i na rubu stečaja. Tako su u “Đuri Đakoviću” prije dvije godine dočekali program restrukturiranja. Ulazak čeških partnera u tvrtku promijenio je perspektivu. Za predsjednika Uprave novi većinski vlasnici odabrali su svog suradnika i bivšeg menadžera u HEP-u Marka Ćosića.

– S proizvodnim programom sam se morao upoznati. Đuro Đaković je firma koja ima veliku tradiciju. Proizvodni program je znan ne samo u Hrvatsko, nego i šire, rekao je Ćosić.

Razvojni potencijali temeljit će se na civilnom programu, ponajviše proizvodnji vagona, u čemu žele biti europski lider.



– To je plan koji smo si mi zadali. Proizvodnja broja vagona raste i u prošloj godini. Imamo isto i u ovoj godini plan da to nastavimo unapređivati. Mi smo kao češki investitor donijeli određenu tehnologiju koja je unesena u kapital Đure Đakovića i normalno da nam je cilj proširiti proizvodni program i povećati broj kupaca, istaknuo je.

Vojni program oslanja se na suradnju s Ministarstvom obrane, ali i s partnerima u Češkoj.

– Taj dio jedan tehnologije koji se vani radio, danas se radi i Đuro Đakoviću i mogu reći da su vlasnici i partneri iz Češke jako zadovoljni sa time što je kod nas proizvedeno, rekao je Marko Ćosić, predsjednik Uprave Đuro Đaković Grupe.

A, prema izjavama sindikalnih čelnika, promjenama u Brodu zadovoljni su i radnici.

– Imali smo neki dan skup radnika u Energetici. Dogovoreno je 10,8 posto povećanje plaće. U strojnoj obradi su završeni pregovori tu se vrti isto od 7 do 10 posto povećanje plaće. U Specijalnim vozilima se još uvijek vode pregovori, ali tu je već oko 700 kuna povećanje, rekao je Antun Štivić, regionalni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske.

Specijalna vozila stožerni su dio grupacije koja sada s kooperantima zapošljava više od tisuću radnika. Kadrovska osvježenja još su jedan izazov.

– Očekujemo samo da naši radnici ostaju u Slavonskom Brodu, da ostanu sa svojom djecom i obiteljima, da se grad razvija i da Brod ostane i dalje kao što je nekad bio industrijski grad, istaknuo je Štivić.

Vjerojatno nikada više sa 16 tisuća zaposlenih u “Đakoviću”, ali s modernom tvrtkom koja će biti sinonim za kvalitetu na domaćem i svjetskom tržištu.

Komentari