Turističke zajednice Hrvatske i Slovenije u SAD-u predstavile luksuznu turističku ponudu

Foto: Marijana Marinović / Hrvatska turistička zajednica

Nakon ranijih uspješnih iskustava u Australiji i Kini, Hrvatska i Slovenija zajedno su nastupile i na američkom turističkom tržištu. Hrvatska turistička zajednica i Slovenska turistička agencija u New Yorku održale su specijaliziranu radionicu na kojoj su dvije zemlje prezentirale poslovanje fokusirano na luksuznu ponudu i multigeneracijske obiteljske grupe.

Na tržištu SAD-a Hrvatska i Slovenija provode zajedničku kampanju „Naturally Yours – taste, feel, Love“ s ciljem još snažnijeg pozicioniranja Hrvatske i Slovenije kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija.

Riječ je o kampanji za koju je sredstva osigurala Europska komisija. Među predviđenim aktivnostima je i specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma. Na toj radioici u New Yorku okupilo se gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, odnosno turoperatora i agencija s posebnim naglaskom na luksuzni segment.

Američko tržište je najvažnije daleko tržište za hrvatski turizam.



– Ova suradnja sa Slovenskom turističkom agencijom je zapravo rezultat naše zajedničke suradnje u okviru Europske komisije za putovanja ETC-a gdje smo zajedničkim snagama prijavili projekt zajedničke prezentacije i nastupa na dalekim tržištima, kazao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.

– Prilikom posjete Europi, Amerikanci posjećuju i Hrvatsku i Sloveniju. Ta su putovanja nešto i duža. Amerikanci su nam interesantni zbog toga što duže odsjedaju, putuju cijele godine i što su na prvom mjestu po potrošnji, dodaje Staničić.

Karmen Novarlić iz Slovenske turističke organizacije ističe da je Amerika Sloveniji broj jedan kada je riječ o prekomorskim tržištima.

– Slovenija će i u budućnosti sigurno puno ulagati u promociju na američkom tržištu, dodala je.

Pema podacima sustava eVisitor s američkog tržišta u dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj ostvareno je 685.000 dolazaka i oko 2 milijuna noćenja. To je porast od 33 posto u dolascima i 23 posto u noćenjima, dok u usporedbi s 2019. ovi podaci ukazuju na porast od 9 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima.

Amerikanci su do kolovoza 2023. u Sloveniji ostvarili 101.000 dolazaka i 228.000 noćenja, što predstavlja rast od 32 posto u dolascima i 30 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Do kraja godine očekuje se ostvarivanje još boljih rezultata od onih iz 2019. godine, kada je zabilježeno gotovo 149.000 dolazaka i više od 323.000 noćenja američkih turista.

Komentari