NASA otkrila skriveni ocean u Sunčevom sustavu: ‘Vjerojatnost pronalaska života na drugim planetima povećava se iz dana u dan’

Patuljasti planet Ceres, za kojeg su znanstvenici dosad vjerovali da je samo golo kamenje, ispod površine ima velike količine slane vode, pokazali su rezultati NASA-ine misije.

Ceres je patuljasti planet u asteroidnom pojasu koji se nalazi između Marsa i Jupitera, a posljednja NASA-ina misija pokazuje da su na površini Ceresa ostale naslage soli nakon izbijanja tekućine iz unutrašnjosti planeta.

Na temelju prethodno zabilježenih geoloških aktivnosti, prisutnosti vode i minerala, znanstvenici zaključuju da postoji mogućnost da je na Ceresu nekad postojao izvanzemaljski oblik života.

NASA-ina sonda Dawn, inače lansirana 2007. godine s ciljem istraživanja asteroida Ceresa i Veste, tri godine kružila je oko Ceresa prije nego što je 2018. godine ostala bez goriva. Znanstvenici još uvijek analiziraju podatke koje je Dawn prikupila približivši se patuljastom planetu na udaljenost od 35 kilometara.

Planet ima 40 kilometara dubok rezervoar ispunjen slanom vodom

Dosad su uspjeli otkriti da se na površini nalaze slojevi natrijevog karbonata koji se sastoji od natrija, ugljika i kisika. Pretpostavljaju da se taj skoreni sloj zadržao na površini nakon isparavanja tekućine. Zahvaljujući podacima koje je letjelica uspjela prikupiti, znanstvenici su uspjeli saznati da je tekućina zasićena natrijevim karbonatom došla iz podzemnog rezervoara dubokog 40 kilometara i širokog stotine kilometara.

“Ceres više ne smatramo samo asteroidom, već oceanskim svijetom”, izjavila je Carol Raymond, jedna od istraživačica na misiji, prenosi Business Insider.

Ceres se time pridružio Jupiterovom satelitu Europi i Saturnovom mjesecu Enceladusu koji također na svojim površinama imaju tekućinu, a znanstvenici naglašavaju astrobiološku važnost pronađenih tvari na Ceresu.

“Vjerojatnost pronalaska života na drugim planetima povećava se iz dana u dan. Ceres je posljednji u nizu dokaza da je naš Sunčev sustav prepun svemirskih tijela pogodnih za naseljavanje”, rekao je Jim Brindestine, direktor NASA-e.