Preminula F1 legenda: ‘Najveći vozač koji nije osvojio naslov prvaka’

U Londonu je preminuo Sir Stirling Moss, legendarni Englez koji je ostavio duboki trag u Formuli 1 i svijetu automobilizma općenito. Moss je preminuo u londonskoj četvrti Mayfair u 91. godini života.

F1 je ostala bez čovjeka koji je od strane mnogih, kako stručnjaka tako i pratitelja ovog sporta, označen kao “najveći među vozačima koji nisu uspjeli osvojiti naslov prvaka”.

1958. ostao kratak za jedan bod

U razdoblju od 1955. do 1961. Moss je četiri puta završavao drugi i triput treći na kraju sezone. Najbliže toliko željenoj tituli bio je 1958. kada je ostao kratak za samo jedan bod u odnosu na sunarodnjaka Mikea Hawthorna.

Baš je te godine ostao upamćen po fair-playju jer je od sudaca tražio da ukinu diskvalifikaciju koju je Hawthorn dobio na Velikoj nagradi Portugala.



“Osjećao sam da to nije u redu i dao sam dokaz u Mikeovu korist te kazao kako on ne bi trebao biti diskvalificiran. Dali su mu bodove i tako je on postao svjetski prvak”, izjavio je u jednom interviewu 2009. godine.

Sinonim za brzinu u Velikoj Britaniji

Odvozio je u oktanskom cirkusu 66 utrka i pritom ostvario 16 pobjeda dok se 24 puta našao na pobjedničkom postolju. Prva utrka u Formuli 1 bila mu je Velika nagrada Švicarske 1951. godine, a posljednja Velika nagrada SAD-a 1961.

Moss je također postao prvi Britanac koji je osvojio Veliku nagradu Velike Britanije, pobijedivši Juana Manuela Fangija na Aintreeu 1955. Njegovo je ime u Velikoj Britaniji postalo sinonim za brzinu pa je motoriste policija kada bi ih zaustavila zbog prebrze vožnje pitala: “Što misliš tko si? Stirling Moss?” Moss je otkrio da je i njega jednom policajac pitao isto pitanje.

Ukupno je u različitim kategorijama i natjecanja nastupio u 529 utrka i pobijedio u njih 212.

Prekinuo je profesionalnu karijeru nakon nesreće na Goodwoodu 1962. kada je ostao bez svijesti i bio u komi mjesec dana te paraliziran šest mjeseci.

Po završetku vozačke karijere okušao se i kao komentator u prijenosima utrka Formule 1 i NASCAR-a.

Komentari