Alilović: Uočili smo koliko je sektor turizma jedna krhka grana, nužan je ‘restart’

Foto: Damir Krajac / CROPIX

Promjenu trenda gdje su strane zamijenili domaći gosti zapazili su u turističkoj zajednici Zagrebačke županije koja je pokrenula promotivne kampanje kako bi privikli upravo domaće goste. O tome je s voditeljem Marijanom Opačkom u emisiji Terapija powered by Dnevno razgovarala direktorica TZ Zagrebačke županije Ivana Alilović.

“Vrlo teško je nama kontinentalnim destinacijama općenito komparirati morskima, prvenstveno zbog financija koje imamo, ali dolaskom pandemije, nažalost, i cijelom situacijom mi smo morali pružiti gostima jednu drugu priču. I lošoj situaciji potrebno je pozitivno razmišljati i naći nišu na koji način možemo raditi”, istaknula je.

Dodala je kako su destinacija koja stvara jednu priču održivog turizma. “Nemamo veliki broj smještajnih kapaciteta, ali imamo ono što gosti traže. Imamo siguran odmor, autentičan i dobrog domaćina prije svega jer znamo da na kontinentu moramo dati malo više gostu da bi ona došao i ostao”.

Potreban je ‘restart’ turizam

Navodi kako čelne turističke organizacije preporučuju ‘restart’ turizma na razini cijelog svijeta. “Uočili smo koliko je sektor turizma jedna krhka grana, koliko ovisimo o ovakvim lošim situacijama koje su nas zadesile, i mi vrlo često gledamo samo brojke da znali kako neke stvari promovirati, raditi i planirati, što je vrlo teško”.



Naglasila je kako je ‘restart’ nužan, ne samo za destinacije koje su sada bile održive, nego i one koje su prešle jedan ‘over’ turizam, svakako je preporuka krenuti u smjeru ‘restarta’, stvaranje novih vrijednosti koje će ići u cilju stvaranja turizma na razini države, a mi u Zagrebačkoj županiji i prije samog covida smo odlučili ići u smjeru razvoja održivog i zelenog turizma”.

Objašnjava kako to znači da stvaraju priču koja će imati u budućnosti dodatno učinke, “ne samo po nas da stvaramo dodatni smještajni kapacitet, nego stvaramo gospodarsku djelatnost”. Moramo imati kvalitetan lanac vrijednosti da bi se stvorili svi ostali segmenti u našoj priči, a što se tiče održivog znači da moramo promovirati naše prirodne i kulturne resurse”.

U vrijeme prvog lockdowna su odlučili OPG-ovima, kako je rekla, pružiti mogućnost da u kućama za odmor predstave svoje proizvode i usluge. “Gost pri ruci ima popis OPG-ova kojima može otići probati i kupiti organsku hranu. I tako promoviramo naše OPG-ove. Nama je vrlo važno da postoji jedan sustava OPG-ova koji hrani županiju”.

Na pitanje kakvu ponudu traže domaći gosti, rekla je da prvenstveno traže bijeg od svakodnevnice. “Nastojimo promovirati autentičan doživljaj, jedno iskustvo koje je svima nama nadohvat ruke, pola sata od centra”.

“Fokusirali smo se na aktivnosti koje se mogu odvijati na otvorenom, od poučnih staza, obilazaka dvoraca do kulturnog sadržaja. Tu su i vinske priče Plešivica, veliki fokus nam je bio i Turopoljski Lug, ali prije svega Žumberak koji nudi više od 350 kilometara obilaska jedne zelene oaze”, istaknula je.

Dodala je kako planiraju dosta toga, čekaju da se epidemiološka situacija primiri. “Krećemo sa kampanjom ‘Odmor nikad bliže’, dosta toga još planiramo i sa lokalnim zajednicama”.

Komentari