Prije godinu dana svečano otvoren Pelješki most: Remek djelo koje je postalo simbol Hrvatske

Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

Pelješki most svečano je otvoren 26. srpnja 2022. Projekt izgradnje obuhvaća ukupno 32,5 km novih cesta, dok je sam most dugačak 2404 metara.

Sa širinom od 21 metra i najvećom visinom iznad mora od 55 metara, ovaj most impresionira svojim razmjerima i tehnološkom izvedbom. Izgradnja mosta 85 posto je financirana iz EU-ovih bespovratnih sredstava.

Samo otvorenje Pelješkog mosta bio je povijesni trenutak za Hrvatsku jer je konačno povezao hrvatski teritorij, a doprinosi i razvoju turizma. Do 25. srpnja njime je prošlo 2.305.537 vozila, pritisak na granični prijelaz Neum znatno je pao.

Prisjetite se kako je izgledala svečanost otvorenja Pelješkog mosta prije godinu dana.



Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX
Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX

Posebno upečatljiva Rimčeva Nevera
Na svečanosti otvaranja prva dva automobila koja su prešla Pelješki most bila su Rimac Nevera i trkaći automobil Nike Pulića. Dok su se oni vozili mostom, njega je osvjetljavao spektakularni vatromet.

Nevera, kojom je upravljao glavni inženjer Matija Renić, krenula je s kopnene strane mosta, a bolid Nike Pulića s pelješke.

Foto: Jakov Prkic / CROPIX

U godinu dana bez nesreće na mostu
Na samom Pelješkom mostu nije se dogodila ni jedna prometna nesreća kojih je doduše bilo na pristupnim cestama.

Najteža nesreća zabilježena je prošle godine kada je vozač iz Ujedinjenog Kraljevstva prešao u suprotni trak i njime se kretao dok se nije sudario s kamperom. U toj je nesreći bilo četvoro ozlijeđenih.

Iz Hrvatskih cesta tvrde da nije bilo oštećenja asfalta na samom mostu, no da je došlo do manjih oštećenja ograde u neposrednoj blizini.

Jedan od najvećih projekata u Hrvatskoj
Pelješki most je jedan od najvećih, ali i najskupljih projekata u Hrvatskoj.

Njime je ostvaren kontinuitet teritorija Republike Hrvatske prekinut uskim koridorom kojim Bosna i Hercegovina kod Neuma izlazi na more.

Natječaj za gradnju mosta raspisan je 2017. godine, a u travnju 2018. posao dobiva kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation s ponudom od dvije milijarde kuna i rokom izgradnje od 36 mjeseci.

Sve je bilo gotovo 19. travnja ove godine kada je u promet puštena obilaznica Stona, dionica Prapratno – Doli, što je posljednja faza projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, čime je taj projekt i službeno završen.

 

Komentari