Fuchs: Konačna odluka o školama koje ulaze u eksperiment idući tjedan cjelodnevne nastave

Damir Krajac/Cropix

Nakon sjednice Vlade, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, odgovarao je novinarima na pitanja glede uvođenja novih predmeta u eksperimentalne škole. Rekao je da će idući tjedan biti konačna odluka o tome koje od 68 škola koliko ih se prijavilo u eksperiment cjelodnevne nastave ulaze u taj projekt, istaknuvši da neće sve dobiti odobrenje, ali će ih biti više od 50.

Pet novih predmeta ulazi samo u one škole koje će sudjelovati u eksperimentu

Riječ je o predmetu Praktične vještine kojemu je cilj da se, rekao je ministar, poboljšaju manualne sposobnosti djece, ali jednako tako da nauče neke praktične vještine.

Predmet Priroda i društvo podijeljen je na dva – Društvo i zajednicu do četvrtog razreda te Prirodoslovlje koje će učenici imati do šestog razreda, a nakon toga ono postaje biologija, kemija i fizika.



Predmet Informacijske i digitalne kompetencije zamijenit će dosadašnju informatiku u drugačijem, nešto širem obliku od dosadašnjeg predmeta, naglasio je Fuchs, dodavši da će u eksperimentalnoj školi satnica biti smanjena za jedan sat, ali je predmet obavezan za sve.

– U ostalim školama ostat će po starome i bit će dva sata tjedno od prvog do četvrtog razreda kao izborni predmet, a u petom i šestom razredu postaje obavezan, da bi opet u sedmom i osmom bio izborni, dodao je.

Svijet i ja, predmet koji je alternativa vjeronauku, već je prošao savjetovanje, a ostali predmeti se trenutno nalaze u javnom savjetovanju.

– Kad savjetovanje bude završeno bit će finalna obrada i eventualno unesene izmjene onoga što je dobro i konstruktivno, naglasio je Fuchs.
“Već duže me brine mogućnost objavljivanja kojekakvih stvari na društvenim mrežama”

U jednoj zagrebačkoj školi, policija je intervenirala zato što su se učenici zabrinuli stoga što je njihov kolega objavio fotografiju pištolja na društvenim mrežama.

Fuchs je rekao kako je upoznat s time. Smatra da su se ovakve objave mogle očekivati na društvenim mrežama.

– Mene već dulje vremena brine mogućnost objavljivanja ovakvih stvari. To može utjecati na ponašanje mladih generacija. Upravo stoga uvodimo predmet informacijske i digitalne vještine. Taj predmet će ih učiti i ponašanju na društvenim mrežama, naglašava.

Kaže i da se ovakvih objava po društvenim mrežama moglo očekivati i da je to nešto na što su upozoravali – da su mreže dostupne svim ljudima, ali i učenicima i djeci i ona mogu nekontrolirano objavljivati sve što im padne na pamet.

– Nije to dobro, nije dobar primjer. Ali kako zaustaviti mogućnost da djeca objavljuju sve i svašta nije tako jednostavno”, ustvrdio je ministar, izrazivši uvjerenje da će međuresorna skupina Ministarstva i policije koja radi i sastaje se sigurno donijeti određene preporuke.

Jedan od tih razloga je upravo uvođenje predmeta Informacijske i digitalne vještine koji je, kako je rekao, usmjeren da ih uči ponašanju na društvenim mrežama i raščlanjivanju i razmišljanju o tome kako razlučiti lažnu od stvarne informacije.

Rekao je kako eksperimentalni program neće biti odobren svim školama koje su se prijavile, ali bit će ih svakako više od 50.

– Konačna odluka o odabiru škola bit će idući tjedan, govori ministar.

Fuchs naglašava kako se obrazovni sustav dobro držao u zadnje 3 pandemijske godine i, kako kaže, upravo stoga smo kao država stavljeni na prvo mjesto liste Svjetska zdravstvene organizacije s obzirom na najmanji broj dana provedenih na online nastavi u odnosu na druge.

Komentari