Iskorištavaju li privatne poliklinike situaciju s pandemijom kako bi prevarile svoje pacijente?!

Nikola Vilic / CROPIX

Koronavirus postao je idealan izgovor za mnoge ucjene i nepoštene poslovne prakse, a čini nam se da je upravo o tome riječ i u slučaju splitske poliklinike za očne bolesti koja je, početkom ovog tjedna odbila unaprijed dogovoreni pregled preko Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje – HZZO, jer pacijentica nije htjela pristati na njihov neuobičajen uvjet.

Naime, iz poliklinike tvrde, a stavili su i obavijest na svoja ulazna vrata, uvjet pregleda je da pacijenti informacije o svojoj dioptriji mogu dobiti samo ako će naočale ili stakla nakon pregleda kupiti isključivo kod njih, jer će u suprotnom ostati bez nalaza! Kao razlog navode upute Stožera civilne zaštite, navodno, kako bi se ograničilo kretanje ljudi i eventualno širenje virusa, bez obzira na to što se cijela situacija odvila u ponedjeljak 11. svibnja, dakle kada su mjere već poprilično popustile.

“Šokirana sam, pomalo uznemirena, prvenstveno želim da ovo iziđe u medije kako se ovakva situacija više ne bi ponovila. Prijavila sam ih HZZO-u, sada čekam rasplet situacije, uvjerena sam kako je riječ o čistom iskorištavanju neupućenih pacijenata,” govori jedna pacijentica koja se na pregled zapisala u prvom dijelu ožujka, prije izbijanja pandemije. Kako se bližio 11. svibnja, dan pregleda, odlučila je nešto ranije kontaktirati kliniku i provjeriti može li se pregled, s obzirom na situaciju s koronavirusom, još uvijek obaviti.

Nadoplata od 100 kuna

“Riječ je o poliklinici za očne ‘Oftalma’, u Ćiril-Metodovoj ulici. Njima sam se početkom ove godine javila s uputnicom koju mi je izdala moja obiteljska liječnica, zbog okulističkog pregleda, s obzirom na uznapredovale probleme s vidom. Odmah nakon dolaska sam obaviještena da oni obavljaju preglede vida na teret HZZO-a, dakle uz uputnicu, ali i uz nadoplatu od sto kuna. Pristala sam. Budući da se u međuvremenu dogodila izvanredna situacija s koronavirusom, očekivala sam da bi pregled mogao biti odgođen, pa sam tri dana ranije nazvala navedenu polikliniku radi provjere termina.



Tom prilikom sam dobila odgovor da moj termin nije promijenjen, te da uz adekvatnu zaštitnu masku mogu doći u ponedjeljak na pregled, ali mi po uputama epidemiologa ne mogu dati podatak o dioptriji osim ako kod njih ne izradim stakla ili kupim naočale. Ostala sam zatečena takvim uvjetom. Budući da sam tražila da mi se takva odluka pojasni, prvo mi je rečeno da je to preporuka, a zatim da je riječ o naredbi epidemiološke službe, a sve ‘kako pacijenti ne bi hodali tamo-ovamo s nalazom'”, piše Slobodna Dalmacija.

Komentari