MORH demantira objave o remontu helikoptera, ‘Novinarka stvara konstrukcije o loše odrađenom poslu, što apsolutno nije točno’

Nikolina Vukovic Stipanicev / CROPIX ilustracija

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske objavilo je priopćenje za medije u kojem navodi kako je remont helikoptera M-171 SH profesionalno odrađen, što dokazuju konkretni podaci i statistike o korištenju i provedbi zadaća i misija. Priopćenje prenosimo u cijelosti.

Remont helikoptera M-171 SH profesionalno je odrađen što dokazuju konkretni podaci i statistike o korištenju helikoptera Mi-171Sh u provedbi zadaća i misija

Nakon televizijskih priloga novinarke Ivane Pezo Moskaljov emitiranih u Dnevniku Nove TV, u ponedjeljak, 3. veljače 2020. pod naslovom “Na hrvatskim vojnim helikopterima nakon ruskog servisa prijavljeni brojni problemi” i u utorak, 4. veljače 2020. godine pod naslovom “O poteškoćama helikoptera nakon remonta u Rusiji svi šute. Za probleme nije znala ni predsjednica”, Ministarstvo obrane Republike Hrvatske zbog istinitog informiranja javnosti dužno je reagirati.

U predmetnim prilozima i popratnim tekstovima novinarka tendenciozno stvara konstrukcije o navodno loše odrađenom poslu, što apsolutno nije točno.



Upravo suprotno, remont je profesionalno odrađen od strane izabranog izvođača Zrakoplovno tehničkog centra i stručnog nositelja remonta “Russian Helicopters” iz Ruske Federacije sa svojom tehničkom podrškom: konstruktorskog ureda MIL, proizvođača helikoptera i ovlaštenih remontnih zavoda. Ruski partner, kojeg je izabrao ZTC d.d. na temelju zahtjeva iz Tehničke specifikacije posjeduje svu potrebnu remontnu dokumentaciju i certificiran je za izvršenje remonta na ovom tipu helikoptera.

Od ukupno 10 remontiranih helikoptera Mi-171Sh, trenutno je pet helikoptera operativno raspoloživo, tri helikoptera nalaze se na redovnom periodičkom održavanju, a dva helikoptera se nalaze na otklanjanju uočenih nedostataka, u jamstvenom roku. Remontirani helikopteri ostvarili su preko 1000 sati naleta u godinu dana.

Podatak da se tri helikoptera nalaze na redovnom periodičkom održavanju samo potvrđuje činjenicu da su helikopteri ispravni te da su bili u stalnoj uporabi obzirom da su ostvarili određeni broj sati naleta nakon kojeg je potrebno periodičko održavanje, što znači da se helikopteri redovno koriste i održavaju u skladu s propisima.

Netočne su teze: “Ako je suditi prema broju reklamacija zbog kojih su češće prizemljeni, nego u zraku, vojni helikopteri koji su se lani vratili s remonta u Rusiji, čini se, nisu dobro servisirani”. Upravo suprotno, broj uočenih i prijavljenih reklamacija svjedoči o stručnosti i predanosti zrakoplovnih tehničara Hrvatskog ratnog zrakoplovstva te skrbi sustava zrakoplovno tehničkog održavanja o poštivanju odredbi ugovora, kojima se sve reklamacije u jamstvenom roku otklanjaju o trošku ZTC-a, a ne na teret Ministarstva obrane.

Navod da su helikopteri “češće prizemljeni nego u zraku” zlonamjerna je konstrukcija, a nije činjenica te nije potkrijepljena dokazima.

Dokaz profesionalno odrađenog remonta su konkretni podaci i statistike koje pokazuju da se helikopteri Mi-171Sh nakon remonta koriste u provedbi zadaća i misija.

Helikopteri Mi-171Sh u stalnom su 24-satnom dežurstvu na Krku, a njima su u 2019. godini ostvarena 693 medicinska leta i prevezeno 279 pacijenata, dok su samo u siječnju 2020. ostvarena 54 medicinska leta te je prevezen i zbrinut 21 pacijent.

Pored navedenog, ovi helikopteri se koriste za akcije traganja i spašavanja, te su dva helikoptera Mi-171Sh s posadom u studenom 2019. pružili međunarodnu humanitarnu pomoć Albaniji prilikom potresa prevoženjem i potporom modulu Državne intervencijske postrojbe civilne zaštite Republike Hrvatske. Također, navedeni helikopteri koristili su se i u operaciji potpore miru KFOR na Kosovu, gdje su tijekom dva mjeseca izvršili nalet od preko 50 sati i bili su cijelo vrijeme ispravni.

Nadalje, navedeni helikopteri kontinuirano se koriste za strateški prijevoz i u potpori vojnim vježbama te su tako dva helikoptera Mi-171Sh nedavno sudjelovala u zajedničkoj vježbi sa Zapovjedništvom specijalnih snaga koja je demonstrirala sposobnosti “vehicle interdiction” s dva helikoptera Mi-171Sh uz “overwatch” s dva helikoptera OH-58D.

Zaključno ističemo kako se niti jedna letjelica Hrvatskog ratnog zrakoplovstva ne koristi ako nije pregledana i ocijenjena ispravnom, a svi ovi podaci pokazuju kako je remont uspješno proveden te da se helikopteri Mi-171Sh u sastavu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kontinuirano koriste.

Komentari