Nova nada za Uljanik, Hadžić: Treba poslovati na tržišnoj osnovi

Foto: Danijel Bartolic / CROPIX

Nakon višegodišnje agonije u kojoj se nalazilo pulsko brodogradilište, nova tvrtka Uljanik 1856 ugovorila je gradnju svog prvog broda za norveškog naručitelja, namijenjenog ribolovu na sjevernim morima.

Nakon dvije godine tišine….Uljanikova sirena ponovno radnike poziva na posao. Počele su pripreme i projektiranje na ribarici dužine 22 metra, piše HRT.

“Koji će nam pomoći u obradi tog nacrta i kasnije za proizvodnju i smještaj cijevi i kabelskih staza”, govori Saša Španić, glavni projektant.

Zbog gradnje ribarice skupina radnika dodatno se educira.



“Probat ćemo taj novi postupak zavarivanja jer novi brod će biti od aluminija i onda ćemo to rješavati”, rekao je Robert Savić, zavarivač.

Nisu odustali od gradnje velikih brodova.

“Manji je, ali brod je uvijek brod i nekako smo ocijenili da bi to bio najbolji početak ponovnog rada”, istaknuo je Mladen Krvopić, voditelj proizvodnje.

Vrijednost i naručitelj broda poslovna su tajna. No, ugovaranje toga posla u proizvodne je hale vratilo 170 radnika.

Mnogi su došli iz talijanskih brodogradilišta.

“Kao što sam rekao u zadnjem svom obraćanju nikad zbogom samo doviđenja. To se obistinilo u ovom trenutku”, rekao je Deni Širol, radnik.

Pokretanje proizvodnje ne bi bilo moguće bez kredita od 32 i pol milijuna kuna, za koji je Vlada dala državno jamstvo. Nadaju se i novim poslovima i stalnim zaposlenjima.

“Kako smo krenuli iz nule, iz pepela, oprezni smo. Ne zalijećemo se oko ničega. Tako i prema ugovorima, radnicima i svemu drugome. Planiramo 2 koraka unaprijed, a pazimo se na svakom koraku”, naglašava Samir Hadžić, direktor tvrtke Uljanik 1856.

Ribarica bi trebala biti gotova do kraja iduće godine. U pulskom je škveru i nekoliko brodova koji plaćaju vez. Radnici Uljanika nadaju se da će gradnja 526, odnosno brod za prijevoz stoke, koji država na javnoj dražbi prodaje za kunu, pronaći novoga vlasnika, te da će ga upravo oni dovršiti.

Na pitanja kako doći do uspješnosti na svjetskom brodogradilišnom tržištu odgovarao je direktor Uljanik Brodogradnje 1856, nove tvrtke koja je proizašla iz starog Uljanika, Samir Hadžić.

Rekao je kako je Uljanik brend, ali kako treba poslovati na tržišnoj osnovi. Bitno je da se zarađuje i da se ne ide u minus te da se ne ponovi stara priča gdje je Uljanik napuhao balon koji je puknuo.

“Zakoni diktiraju tempo i nadam se da će oni u budućnosti biti naša polazišna točka. Za sada smo dogovorili ovaj manji brod koji nam je stepenica za neki veći i nadamo se da će birokracija što prije završiti svoj posao”, naglasio je.

Na vezu postoji još jedan Ro-Ro brod kojem je država u vlasništvu i njega Uljanik može početi završavati. Tu postoji interes i države i Uljanika.

Na pitanje ima li radnika, Hadžić je rekao kako u ovom trenutku ima 170 zaposlenih koji su svi bivši „Uljanikovci”, a moglo bi ih se zaposliti i do 500.

Komentari