Zagrebački gradonačelnik najavio megaprojekt: Ovo je prvi takav poduhvat u zadnjih 20 godina

Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX

Grad Zagreb objavio je u srijedu natječaj za odabir izvođača radova za prvu etapu izgradnje Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom koji je objavljen u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN), a rok za dostavu ponuda je 27. veljače 2024., priopćeno je iz Grada.

“Ove godine kreće izgradnja još jednog od naših najavljenih strateških projekata”, istaknuo je gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević. “Sarajevska cesta bit će novi, južni ulaz u Grad Zagreb, a osim toga i prvo proširenje tramvajske mreže u Zagrebu nakon 20 godina”, dodao je.

Izvođenje Sarajevske ulice predviđeno je s dva kolnika te pješačko-biciklističkim stazama s obje strane. Osim cestovne prometnice predviđena je i izgradnja nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora u duljini od cca 2,25 km sa zaokretnicom i objektom ZET-a (otpremničkim blokom) na jugu kod Ranžirnog kolodvora.

Objava natječaja za odabir izvođača radova za tramvajsku prugu planira se na proljeće. “Realizacijom Sarajevske ulice poboljšat ćemo prometnu povezanost naselja i rasteretiti postojeću prometnu mrežu, ali i ojačati održive oblike putovanja proširenjem tramvajske mreže i izgradnjom biciklističke i pješačke infrastrukture”, rekao je gradonačelnik Tomašević.



Foto: Goran Mehkek / CROPIX

Modernizacija ranžirnog kolodvora

Procijenjena vrijednost radova iznosi 25 milijuna eura (bez PDV-a), za što se očekuje većinsko sufinanciranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Uz pretpostavku uspješnog natječaja za izbor izvođača, početak radova na Sarajevskoj očekuje se početkom jeseni.

Uz to, Hrvatske autoceste izvode radove na izgradnji novog cestovnog vijadukta preko Ranžirnog kolodvora Zagreb kod željezničke postaje “Ranžirni kolodvor”, navodi se u priopćenju. Radi se o oko 1800 metara nove prometnice, a tramvajska će pruga ići još nešto dalje, oko 450 metara, tako da će joj ukupna dužina s okretnicom kod ranžirnog kolodvora biti 2250 metara.

Tomašević ne prestaje kriviti druge za Jakuševac: ‘Nijedna politička opcija nije imala hrabrosti za ovo…’

Projekt je posljednja dionica pristupne prometnice autocesti Zagreb – Sisak, poveznica sa zagrebačkom obilaznicom, a bit će i nov južni izlaz iz grada te najkraća veza sa zračnom lukom.

Komentari