Znanstvena studija pokazala da učenici bolje uče kada pišu rukom nego tipkajući

Foto:_ Pixabay

Ručno zapisivanje novih informacija pomaže vašem mozgu da pamti stvari učinkovitije nego kad ih upisujete na uređaju, pokazalo je novo istraživanje koje je u suprotnosti s uobičajenim povezivanjem digitalizacije s napretkom.

– Pokazujemo da su kod pisanja rukom obrasci povezivanja mozga daleko složeniji nego kod pisanja na tipkovnici, rekla je koautorica studije Audrey van der Meer s Norveškog sveučilišta za znanost i tehnologiju.

– Poznato je da je takva opsežna aktivnost povezivanja u mozgu ključna za formiranje pamćenja i kodiranje novih informacija te je stoga korisna za učenje, objasnila je van der Meer nakon testiranja na 36 učenika.

Olovka i papir, kao i školske ploče za pisanje kredom, sve se više zamjenjuju ekranima u školama i na sveučilištima diljem svijeta, što je pogrešan smjer i moglo bi negativno utjecati na učenje, pišu znanstvenici.



Znanstvenici, koji su objavili studiju u časopisu Frontiers in Psychology, pozivaju da djeca “budu izložena aktivnostima pisanja rukom u školi kako bi […] mozgu pružili optimalne uvjete za učenje.”

Zaključci su objavljeni nakon trenda vraćanja pisanja rukom u nekim školama u SAD-u i trebali bi, rekli su znanstvenici, dovesti do barem djelomičnog vraćanja pisanja rukom u škole u kojima je to smanjeno.

Komentari