Pozornica zagrebačkog HNK pretvorit će se u galerijski prostor, bit će predstavljeni svi svečani zastori

Tomislav Krišto/Cropix

U Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu u srijedu 29. studenoga s početkom u 12 sati održat će se predavanje dr. sc. Zdravka Blažekovića o scenskim zastorima, na kojima su još od renesansnog vremena bili prikazivani različiti vizualni sadržaji. Pozornica zagrebačkog HNK nakratko će se pretvoriti u galerijski prostor i predstaviti sve svoje svečane zastore u njihovu europskom i hrvatskom kontekstu, prenosi Jutarnji list.

Ulaz na predavanje je slobodan, a besplatne ulaznice preuzimaju se na blagajni kazališta.

image
Tomislav Krišto/Cropix

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu prikupilo je tijekom svojeg postojanja osam scenskih zastora, što je iznimno velik broj čak i u najvećim kazališnim kućama, a slikari koji su ih izveli među najznačajnijim su hrvatskim likovnim umjetnicima: Vjekoslav Karas (1850.), Vlaho Bukovac (1895.), Fran Šimunović (1969.), Krsto Hegedušić (1969.), Ivan Lacković (1994.), Ivan Lovrenčić (1997.) te Vasilije Jordan (1999.), dok je željezni zastor prema likovnoj osnovici Kamila Tompe.

HNK je Jutarnjem listu lani u ovo vrijeme pokazao zastor “Titov naprijed”, i to 35 godina nakon što isti zastor slikara Frana Šimunovića, inspiriran poemom Vladimira Nazora nije bio na pozornici. “Titov naprijed”, Karasov “Djed, unuk i vila”, Hegedušićev zastor “Seljačka buna”, Lackovićeva “Četiri godišnja doba”, Lovrenčićev “Đavo u selo”, Jordanova “Harmica”, kopija Bukovčeva “Ilirskog preporoda”, svakodnevno korišten željezni zastor, svi oni trebaju hitnu ili manje hitnu restauraciju, što je na nekima vidljivo i golim okom.



 

image
Tomislav Krišto/Cropix

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu prikupilo je tijekom svojeg postojanja osam scenskih zastora, što je iznimno velik broj čak i u najvećim kazališnim kućama, a slikari koji su ih izveli među najznačajnijim su hrvatskim likovnim umjetnicima: Vjekoslav Karas (1850.), Vlaho Bukovac (1895.), Fran Šimunović (1969.), Krsto Hegedušić (1969.), Ivan Lacković (1994.), Ivan Lovrenčić (1997.) te Vasilije Jordan (1999.), dok je željezni zastor prema likovnoj osnovici Kamila Tompe.

HNK je Jutarnjem listu lani u ovo vrijeme pokazao zastor “Titov naprijed”, i to 35 godina nakon što isti zastor slikara Frana Šimunovića, inspiriran poemom Vladimira Nazora nije bio na pozornici. “Titov naprijed”, Karasov “Djed, unuk i vila”, Hegedušićev zastor “Seljačka buna”, Lackovićeva “Četiri godišnja doba”, Lovrenčićev “Đavo u selo”, Jordanova “Harmica”, kopija Bukovčeva “Ilirskog preporoda”, svakodnevno korišten željezni zastor, svi oni trebaju hitnu ili manje hitnu restauraciju, što je na nekima vidljivo i golim okom.

Zdravko Blažeković živi u New Yorku, gdje je direktor Istraživačkog centra za glazbenu ikonografiju pri Graduate Center, City University of New York te izvršni urednik pri Répertoire International de Littérature Musicale. Godine 1998. pokrenuo je znanstveni časopis za glazbenu ikonografiju Music in Art, a 2016. ustanovio je monografsku seriju Music in Visual Cultures (Brepols), kojima je do danas urednik. Predsjednik je pri ICTMD Study Group on Iconography of the Performing Arts. Njegovi znanstveni interesi uključuju glazbu jugoistočne i srednje Europe 18. i 19. stoljeća, glazbenu ikonografiju, organologiju, glazbenu historiografiju, recepciju antičke grčke i rimske organologije u 18. stoljeću, glazbene kontakte između Europe i Kine do 19. stoljeća te glazbeni simbolizam u srednjovjekovnoj i renesansnoj astrologiji.

Komentari