Veliki trgovački lanac kojega Hrvatice jako cijene zatvara 160 trgovina

Foto: Unsplash

Švedski modni maloprodajni div H&M do kraja godine planira zatvoriti 160 trgovina kako bi povećao profitabilnost. U isto vrijeme tvrtka namjerava otvoriti 100 novih trgovina, piše portal Investing.

Riječ je o potezu koji je iznenadio poslovni svijet s obzirom na to da je tvrtka lani prijavila operativni profit od dvije milijarde eura, što je porast sa 725 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Analitičari su očekivali skromniji operativni profit od 1,4 milijarde eura.

Nakon što je španjolska Zara prošle povećala svoj udio na tržištu, a na tržištu se pojavio novi konkurent kineski Shein koji prodaje haljine od osam, majice od pet i nakit od dva dolara, ovaj drugi najveći maloprodajni modni lanac na svijetu prošle godine našao se u ozbiljnim problemima. No, čini se kako su teški dana sada iza njih.

Foto: Unsplash

Veća operativna dobit

Nakon što je H&M izvijestio o većoj operativnoj dobiti od očekivanog u prvom tromjesečju, vrijednost njegovih dionica je skočila 13 posto. Novi izvršni direktor Daniel Erver, koji je na dužnost stupio prije samo dva mjesecarekao da se kupcima sviđaju proljetne kolekcije brenda.



“Tvrtka se mora opet usredotočiti na svoju glavnu klijentelu, želimo biti vjerodostojna modna marka za mlađe ženske kupce”, rekao je u intervjuu za Reuters, dodajući da su žene u 20-ima i 30-ima “iznimno važne” za H&M.

Erver je preuzeo mjesto izvršnog direktora nakon što je u siječnju Helena Helmersson neočekivano dala ostavku, a nakon dolaska na tu poziciju je rekao da je glavni prioritet tvrtke povećanje prodaje, što je odstupanje od prethodnog naglaska H&M-a na profitabilnosti, što su pozdravili tržište i analitičari.

Foto: Unsplash

Okreću se bogatijoj klijenteli

“To je ono što je stvarno nedostajalo, posebno prošle godine”, rekao je Daniel Schmidt, analitičar Danske banke u Stockholmu. “Od izlaska iz pandemije prodaja je bila ravnomjerna, što se isticalo u usporedbi s konkurencijom.”

Erver je analitičarima rekao da se nedavno otvorenim trgovinama u SoHou u New Yorku i u londonskoj Chelsea namjeravaju okrenuti nešto bogatijoj klijenteli, ali da u prosjeku očekuje da će na kraju ove godine imati niže cijene nego na početku. H&M ove godine namjerava dosegnuti operativnu profitnu maržu od 10% što je rast sa 3,9% u prvom kvartalu.

Poznati trgovački lanac zatvara svoja vrata: Bez posla će ostati 3500 ljudi

Komentari